Mokymo metodika

Programa ILP sukurta apmokyti vaikus užsienio kalbos žaidimo forma, kai visas dėmesys būna skirtas vaikui, o užsiėmimai pravedami linksmoje atmosferoje. Užsienio kalba išmokstama panašiai, kaip mes vaikystėje mokomės gimtosios kalbos. Paprastai vaikai pradeda laisvai kalbėti jau po 500 užsiėmimų valandų. Įrodyta, jog mokant vaikus anglų kalbos įvairiose šalyse pagal ILP programos metodiką, vaikai išmoksta užsienio kalbos nė nejausdami, jog mokosi. Visa tai yra įmanoma dėl specialiai paruoštų mokytojų, kurie užsiėmimų metu naudoja vaiko amžiui pritaikytas užduotis, taip pat dėl jų sukurtos žaidimų, meilės ir džiaugsmo atmosferos. Pamokų metu vyrauja tokios nuotaikos, kokias jaučiame vaiko gimtadienio metu. Kiekviena užsiėmimo valanda – tai linksma šventė Jūsų vaikui.


Ko tikėtis užsiėmimų metu

1. Paruošiamoji programa

 Iki-kalbinio lygio programa yra vaikams, kurie dar nėra pakankamai subrendę ILP darželio programai (visi, jaunesni nei 4 metai). Kaip kitose programos lygiuose, mokytojai kalba tik anglų kalba, bet tikslas yra paruošti vaikus grupės ir klasės aplinkai, o ne pasiekti kokių specifinių kalbos tikslų. Kelios iki-kalbinio lygio programos charakteristikos yra:

  • Judėjimas iš vienos vietos į kitą ir vis naujų užduočių atlikimas vis naujoje vietoje.
  • Dėmesio sukaupimas
  • Kada ir kaip pasisakyti, kad norima į tualetą
  • Dainavimas
  • Grupinė veikla
  • Dėmesio kreipimas į vadovą (net kai vadovas tiesiogiai į vaiką nesikreipia)
  • Taisyklių laikymasis
  • Prašymas pagalbos, kai prireikia
  • Rutinos pastebėjimas ir jos laikymasis
  • Buvimas be tėvų
  • Darbas kartu su kitais net kai ne viskas, kas sakoma, suprantama

Iki-kalbinio lygio programoje vaikai turi galimybę patirti visus šiuos dalykus bei išmokti juos iš kantraus, šilto mokytojo. Vaikai natūraliai be mokytojo vertimo išsiugdys šiuos sugebėjimus, jei jam bus duota galimybė.

Iki-kalbinio lygio programoje mes nemokome SPE ar žetonų naudojimo, kol vaikai tiesiog pripranta prie naujos aplinkos, o ne specifinių kalbinių tikslų. Paprastai mokytojai, vedantys iki-kalbinio lygio užsiėmimus, naudojasi daugybe įvairių žaislų. Į 60-90 minučių tvarkaraštį yra įtraukti tokie užsiėmimai kaip laisvi žaidimai, užkandžiai, muzika ir dainos, istorija, šiek tiek spalvinimo (bendras darbas nėra itin svarbus iki-kalbiniame lygyje). Mokytojai sutelkia dėmesį į rutinos, kuria vaikai seka, sukūrimą, tam, kad vaikai greičiau įprastų ir galėtų nuspėti, kas artimiausiu metu įvyks. Todėl, kad nėra pabrėžiami laiko apribojimai užduočių atlikimui, iki-kalbinio lygio grupės mokytojas gali dirbti su daugiau vaikų nei kitose grupėse.

2. Pradinė programa

Vaikai greičiau išmoksta kalbą meilės ir džiaugsmo aplinkoje. ILP užsiėmimuose mokytojai kalba tik angliškai nuo pat pirmos dienos. ILP mokytojai naudoja užduotis, sukurtas ILP, kurios padeda sukurti aplinką bendravimui, kalbos naudojimui natūraliu būdu. Vaikai žaidžia linksmus žaidimus, vaidina istorijas, gamina maistą, sportuoja, naudojasi žaislais, kuria tokioje aplinkoje, jog nė nesusivokia, kad mokosi kalbą. Pražios programoje vaikai gali dalyvauti po 2 valandas kasdien, nes jie net negalvoja, jog jie mokykloje; jie mano, jog žaidžia žaidimus, linksminasi.

ILP užsiėmimų metu vaikai yra drąsinami kalbėti spontaniškai, o ne kelti ranką tam, kad galėtų kalbėti. Suvaldant vaikų grupę mokytojai bando pritraukti vaikų dėmesį, bet vaikai ne visada privalo paklusti tvarkai ir būti tylūs, kas yra tipiška įprasto mokyklos aplinkai. Raiškos slopinimas tyla ir tvarka trukdo kalbos įsisavinimui natūraliu būdu. Keletas gerai suorganizuotos ILP klasės požymių yra:

  • Vaikai ir/arba mokytojas kalba arba dainuoja viso užsiėmimo metu (nėra ilgų tylos laikotarpių)
  • Vaikai mėgaujasi užduotimi
  • Vaikai bendrauja su mokytoju, net jei jie ne visiškai supranta, ką mokytojas sako
  • Vaikai atlieka bendrus užsiėmimus, o ne veikia kažką atskirai
  • Vaikai vienas su kitu bendrauja anglų kalba
  • Mokytojas yra draugiškas su vaikais, žaidžia su jais
  • Atmosfera spontaniška, vaikai kalba be apribojimų

ILP užsiėmimų tikslas – kalbos naudojimas, o ne turinys. Norint kiekvienam vaikui sukurti maksimalias galimybes naudoti kalbą, mokytojas gali leisti nebaigti užduočių, o meninių projektų kokybė ar sportiniai žaidimai gali nebūti įvykdyti tuo lygiu, kaip galėtų būti jų kitose, ne ILP veiklose. Kiekvienos veiklos tikslas yra tobulinti kalbą apie tam tikrą veiklą, o ne tobulinti ar baigti pačią užduotį.

Tam, kad paskatintų vaikus kalbėti, mokytojai naudoja žetonų ekonomiką. Maži žetoniukai yra duodami vaikams įvertinant taisyklingą kalbos naudojimą ir atsakymus. Dienos pabaigoje vaikai gauna prizus už žetoniukus. Dažniausiai prizai, kuriuos vaikai labiausiai vertina yra duodami vaikams, turintiems daugiausia žetonų. Vaikai gali kaupti savo žetonus keletą dienų ar net savaičių tam, kad gautų geresnius prizus. Tyrimai parodė, kad vaikai išmoksta kalbą ne dėl žetonų. Vaikai išmoksta kalbą pirmiausia tam, kad galėtų kalbėti su mokytojais, kuriuos myli ir kad galėtų dalyvauti įdomiose veiklose. Mokytojai naudoja žetonus tik tam, kad pabrėžtų taisyklingą kalbą. Kai vaikai žino taisyklingą kalbą ir žino, kaip ją naudoti tam tikrame kontekste, jie pradeda naudoti tą kalbą greičiau ir dažniau nei kokiais kitais atvejais. Kai vaikas išmoksta kalbą ir išmoksta ją laisvai naudoti, žetonų sistema jau nebereikalinga.

3. Skaitymo ir rašymo programa

Skaitymo pagrindų klasės atmosfera ir struktūra yra panaši į pradinio lygio. Vaikai pradeda išmokti raidžių garsus, kurių jiems prireiks rašant ir skaitant. Per visus metus užsiėmimų metu vaikai turės kelis šimtus rašymo ir skaitymo praktikos valandų. Skirtingai nuo pradini lygio klasių, skaitymo pagrindų klasės mokymo plane yra ir keletas galvosūkių ir pratimų, kurie yra sudaryti žaidimo forma, tad vaikai vis dar linksminasi.ILP požiūris į skaitymo mokymą yra mokyti skaitymo bei rašymo naudojant tik tą kalbą, kurią vaikai jau yra įvaldę bendraudami. Kai skaitymo įgūdžiai yra įgyti, vaikai naudoja skaitymą kaip pagrindinį kalbos tobulinimo šaltinį.

4. Pradinės mokyklos programa (1-6 klasė)

Stebėtojui tęsimo klasės yra panašios į mokyklines klases. Nors spontaniškas bendravimas vis dar skatinamas, kiekvienas iš vaikų sėdi savo suole bei dažnai tyli savarankiškai dirbdami ties tam tikra užduotimi ar projektu – to nebūna pradinių lygių klasėse. Vaikai naudoja vadovėlius ir užduočių lapus.

Tęsimo klasės tikslas yra kalbos mokymasis natūraliu kontekstu. Vaikai neišmoksta naujos informacijos, jie tiesiog moksta naują kalbą apie informaciją, kurią jau žino. Vaikai dalyvaus moksliniuose eksperimentuose, matematikos žaidimuose, tam tikruose Socialinių studijų projektuose arba daro kalbos menų pratimus, kad susipažintų su pačia kalba – ne vien tik atskirais žodžiais – naudojamais kiekviename iš šių dalykų. Mokytojai gali naudoti žetonus, kad paskatintų tinkamą elgesį, bet ne dėl taisyklingos kalbos ar atsakymų.

Pirmų dienų užsiėmimai

Pirmų dienų užsiėmimuose mokyklos darbuotojas kalbasi su vaikais, paaiškina, ko tikėtis, dalyvaujant ILP užsiėmimuose. Mokykla paaiškina mokiniams, kad negali kalbėtis gimtąja kalba pamokų metu. Mokykla turėtų paaiškinti vaikams žetonų ekonomiką (žiūrėt pradinį ir pasivijimo lygius) ir paaiškinti, kad jie judės nuo vienos klasės ir mokytojo į kitą grupėse. Vaikams visa tai bus paaiškinta jų gimtąja kalba.

Įprastai pirmomis užsiėmimų savaitėmis iškyla naujų nenumatytų situacijų mokyklai, vaikams ir mokytojams. Po kelių savaičių rutina susitvarko, o vaikų elgesys tampa daugmaž pastovus ir nuspėjamas.

Tėvų dalyvavimas

Tėvai ir kiti suaugę yra kviečiami stebėti užsiėmimus atvirų durų metu.